неделя, 16 ноември 2014 г.

Коледни кекчета с глазура от крема сирене


Може да е още средата на ноември, но на мен вече ми е едно такова коледно... Още от преди има-няма 2-3 седмици започнах да обмислям какво да направя. Имам доста идеи, които постепенно ще ви споделя. Сега няма да издавам, защото мисля част от тях да бъдат за подаръци на близките. :) Общо взето се очертава една невероятна Коледа изпълнена със... бисквитки и кексчета! ха-ха 
И както съм в коледно настроение реших да направя едни коледни кексчета в сладурските хартийки, които си купих от Джъмбо (заедно с разни други коледни покривки. Ехх, много обичам Коледа!) 
Самите кексчета са ванилови. Рецептата, за които може да се каже, че си я измислих на момента. Преди бях правила, но все не бях намирала перфектната рецепта. Смея да твърдя, че се получиха доста добре на вкус, а и бяха много мекички. За глазура се сетих, че леля ми бе казвала една с крема сирене, която ставала много лесно и била много вкусна. Така се и оказа- бързо, лесно, вкусно!

Ванилови кексчета с глазура от крема сирене

Необходими продукти за кексчетата:

2 ч.ч. брашно

1 пак. бакпулвер (Dr.Oetker)
1 пак. ванилова захар (Dr.Oetker)
1 ч.ч. пр. мляко
1/2 ч.ч олио
2 яйца
1и 1/2 ч.ч. захар

За глазурата: 
250 гр. крема сирене
1 ч.ч. пудра захар (приблизително, зависи колко сладко искате да бъде)
около 70 гр. масло (половин пакетче)
зелена сладкарска боя
пудра захар за поръсване





В купа пресяваме брашното и го смесваме с бакпулвера и ваниловата захар. В друга купа разбиваме с миксер течните съставки- яйцата, захарта, прясното мляко и олиото. Смесваме всичко и разбъркваме добре. Разпределяме сместа в тавичка за мъфини,като пълним около 2/3.
Печем на 180 градуса за около 15-20 мин. или докато клечка забита в средата излезе суха.




Глазурата приготвяме като разбием крема сиренето, което трябва да е със стайна температура със захарта. Към тях добавяме маслото (също на стайна температура) и разбъркваме всичко. Накрая добавяме и боята. Пълним в пош и шприцоваме върху охладените кексчета.
Отгоре поръсих с пудра захар и украсих с коледните къщички и еленчета, които бяха към хартийките.




Тук е моментът да ви покажа и какво правих тази седмица -  торта Километраж, която направих за сина на колежката на мама. Идеята беше за торта с километраж, но аз реших да направя цяло табло с обортомер и другите там неща. Направих я по тази рецепта. За кръгчетата отгоре разтопих 1 шоколад и го намазах тънко върху хартия за печене. Сложих го в хладилник и преди да е напълно охладен, изрязах необходимите ми кръгчета. След като шоколада се беше втвърдил, нарисувах с роял айсинг цифричките и другите неща.

Въпреки всичко ми изглеждаше някак незавършена и в последния момент реших със сметана да направя бордюри.
Хубави снимки няма, защото тортата беше готова вечерта и веднага я взеха, но все пак успях да направя една.




Няма коментари:

Публикуване на коментар