сряда, 20 август 2014 г.

Лесен кекс с какао

  
  Днешната рецепта за този кекс е много лесна и съм сигурна, че всеки би се справил с нея. Крайният резултат е пухкав кекс, който не можеш да дочакаш да изстине и се изяжда още топъл. Рецептата е от "бабиния тефтер". 
  Колкото и много варианти да има кексът (с ядки, с плодове, с парченца шоколад, солен и какви ли още не) за мен този остава най-любим, защото освен, че е лесен и вкусен, това е и кексът, който мама ми приготвя. Само като се сетя, като бях малка как си мислих, че е много сложно да направиш кекс и никога няма да мога да направя като нейния, но ето че пораснах, разбрах, че не е толкова трудно колкото си мислех и дори ми се получава по-добре и от нейния! (мамо, ако четеш това да знаеш, че по-хубав от твоя няма! :Д )


Ето и рецептата за въпросния кекс, от който дори в момента си похапвам! 
Кекс

4 яйца
1 ч.ч. захар
1/2 коф. кис. мляко
1/2 ч.ч. олио
2 ч.ч. брашно
1 ванилия
1-2 суп. л. какао
1/2 каф.л. сода
1 бакпулвер
пудра захар за поръсване




В дълбока купа разбивате с миксер яйцата и захарта. След това добавяте киселото мляко и ванилията и разбърквате отново. След него следва олиото. 
Пресявате брашното заедно с бакпулвера и содата и на части ги прибавяте към сместа. Когато всичко е разбъркано в отделна купичка отделяте около 1/3 от сместа и към нея добавяте какаото. 




Изсипвате с намазнена форма за кекс или обикновена тава. Пече се в предварително загрята фурна на 180 градуса, за около 40 мин. или се проверява с клечка за зъби по познатия за всички начин (когато клечката излезе чиста и суха- значи е готов!)
Накрая се поръсва с пудра захар.








2 коментара: