вторник, 23 декември 2014 г.

Целувки и вкусни коледни подаръци



Не останааа! Коледа е на 1 ден разстояние, въпреки че времето навън не е на това мнение с тези 20 градусови температури. Сняг със сигурност няма да има, но това не пречи на коледното ми настроение. От два дни не съм се спряла - меденки, сладки, целувки, кексчета, торта...



Тук е моментът да кажа, че планът, който си бях направила е официално завършен!
А той включваше: декорирани меденки (които ви показах в миналата публикация); коледни целувки (които ще ви покажа сега); бадемови сладки (които също ще видите в тази публикация); коледни мъфини (в тази публикация); еклерова торта (която не съм я снимала, защото вече съм я показвала)
Първото, с което ще започна са целувките:

Коледни целувки:

3 белтъка
180 гр пудра захар
1 ванилия
червена и зелена сладкарска боя



В дълбока купа започваме да разбиваме белтъците като добавим ванилията и половината от захарта. Когато побелеят и станат на сняг постепенно добавяме и останалата захар. Бъркаме до получаването на лъскава пухкава смес. Приготвяме си плика за поша, на който от вътрешната страна с четка потопена в червената боя правим линия от едната страна. Пълним половината смес в поша с избран накрайник и шприцоваме желаните фигурки.
Другата половина от сместа оцветяваме в зелено, пълним в пош и шприцоваме. Поръсваме със захар. Печем двете тави едновременно. Има няколко варианта за печене. Аз загрях фурната до 180 градуса, след което я намалих на 120 градуса с вентилатор и сложих целувките да се пекат. Пекох ги 1 час, след това изключих фурната и ги оставих вътре до пълно изстиване.





Следващото в списъка ми бяха бадемовите сладки, които всъщност са по рецепта за френски макарони, но обърках малко (много) нещата, но въпреки това станаха вкусни!
Слепих ги с шоколадов ганаш.



Следващото в списъка ми бяха мъфините. Шоколадови, а отгоре изпровизирах с крема. Използвах това, което имах в момента - около 100 мл сметана, която разбих с 2 суп.л. пудра захар и към тях добавих разтопен бял шоколад. Отгоре украсих с коледни листенца от фондан (формичките, за които са ми нови - част от подаръка за Коледа и за пръв път ги използвам)



Всички сладки до тук + меденките от миналата публикация ще опаковам в коледни кутийки за сладки и ще подаря на близките си!







Е, това беше от мен за тази година. 
Пожелавам Ви щастлива и красива Коледа и 
Нова година изпълнена със много сбъднати мечти!



Няма коментари:

Публикуване на коментар